Emil Jensen foran butikken, hvor man ikke behøver at kigge så meget på den gule farve fra 90’erne, men i stedet fokusere mere på skandinavisk design med råt træ. Selv medarbejdernes navneskilte er lavet af træ. Fotos: Michael Thønnings

Ny Netto er mere rå og skandinavisk

Der var masser af nysgerrige, da Netto i Ørslev åbnede som en af de første ”nye” butikker, med mere grønt, øko og i rå og skandinavisk stil.

 

Ørslev Netto i Ørslev genåbnede torsdag efter en større forvandling, med et helt nyt koncept, og det gav både køer foran butikken og langt op ad Ugledigevej.

Netto i Ørslev var ellers næsten nybygget, men al akryl og plast blev lavet om, og hele butikken har som en af landet første fået det nye Netto-look - butik version 3.0.

- Vi har prøvet at gøre det mere skandinavisk i designet. Det kan man blandt andet se med det rå træ vi har brugt og alle skiltene ved eksempelvis frugt og grønt er håndmalede, fortæller butikschef Emil Jensen.

Han kom selv til for et par måneder siden, og skal være med til at bygge det nye koncept op.

- Vi har eksempelvis ryddet op i spotvarerne. Netto bliver nogen gange beskyldt for at være rodet, men nu flytter vi spotvarerne over, så de er sammen med de andre varer i kategorien, så tingene er samlet, fortæller Emil  Jensen.

Og så er der kommet mere fokus på frugt og grønt.

- Vi ha fået mere frugt og grønt og mere fokus på økologi og ”convinience”, fortæller han. 

Det betyder at man eksempelvis kan købe næsten færdige måltider.

- I stedet for at du køber en pose kartofler - så har du mulighed for at købe en bakke, der er færdigskrællet og klar til at komme i ovnen - eller du kan  købe en salat, der er klar til at blive spist, siger Emil Jensen, der påpeger at butikken i Ørslev er blevet udvidet med godt 300 nye varer.

Og folk langede da også til sig. Mange skulle forbi og var nysgerrige, mens en del også skulle fange de gode tilbud. Her kunne de benytte de nye vogne og kurve i bløde nye farver, få pakket deres varer i poser af medarbejderne og i øvrigt gå hjem ad den røde løber.

Imens var hele Nettos topledelse - og måske nogle konkurrenter - forbi for at se hvor dan man gør sine indkøb i fremtiden. Det er meningen at butikken i Ørslev bliver flagskibet og på sigt skal flere netto-butikker verden over tilpasses det nye koncept, efter det lokale forbillede.    mith

Emil Jensen foran butikken, hvor man ikke behøver at kigge så meget på den gule farve fra 90’erne, men i stedet fokusere mere på skandinavisk design med råt træ. Selv medarbejdernes navneskilte er lavet af træ. Fotos: Michael Thønnings

Tilbage til forsiden

Tilføj kommentar