Borgmesteren lover bedre kommunikation. Arkivfoto: Mads Sørensen

Arbejder på at forbedre den kommunale kommunikation

Kommunale forvaltninger kan være en udfordring - det arbejdes der på, lover borgmesteren.

Kommunen Mange borgere og foreninger har haft  udfordringer, når det kommer til pleje og drift af kommunale arealer, i forhold til at få svar og hjælpe fra den kommunale forvaltning, og det ved man godt på borgmesterkontoret, hvor man lover at arbejde på bedre kommunikation fra forvaltningerne.
- Vi har jo oplevet det i Præstø, hvor det tog fire år, før de lagde planen så græsset bliver slået inden Fransk Forår i stedet for lige efter. Tingene er lagt i skemaer og er ikke let at lave om, siger borgmesteren, der påpeger at der ikke er nogle konkrete planer for lige netop driftafdelingens kommunikation, men at arbejdsmarkedsudvalget arbejder med en strategi - blandt andet i forhold til jobcenteret kommunikation, ligesom der bliver set på den kommunale byggesagsafdeling.
- Her behøver man måske ikke bare give et standardsvar med henvisning til paragrafferne, siger han og lover at der skal kigges på den kommunale kommunikation med borgerne. 

Borgmesteren lover bedre kommunikation. Arkivfoto: Mads Sørensen

Tilbage til forsiden

Kommentarer

Vejafdelingen´s ledelse har bestemt brug for et kursus i kommunikation og service, og ikke at glemme ganske almindelig fornuft. Men også andre ansatte i vejafdelingen´s kontor. Der er en dårlig kutyme som har indsneget sig efter kommunesammenlægningen hvor borgerne opfattes som fjender

Tilføj kommentar